2002 m. RS 280 klasės jachtų taisyklės

                      

Skyrius A – Pagrindinės taisyklės

 

Šiomis taisyklėmis siekiama užtikrinti, kad visi laivai būtų maksimaliai identiški pagal savo konstrukciją, korpuso formą, svorį, svorio paskirstymą, įrangą, rangautą, takelažą ir bures.

 

I. RS 280 klasės jachtos yra uždara klasė - monotipas.

 

II. Gamintojo teisės

 

  1. RS 280 klasės jachtų gamintojo teisės priklauso UAB “Plastolitas“.
  2. Statyti, remontuoti ar restauruoti RS 280 klasės jachtą, falškylį, vairą, ar keisti jų konstrukcijas gali tik UAB “Plastolitas“. Kitas gamintojas ar vykdytojas gali atlikti šiuos darbus tik gavus UAB “Plastolitas“ leidimą.
  3. RS 280 klasės jachta, dalyvaujanti varžybose, privalo nešti klasės ženklus ant groto ir abiejų bortų, nurodytose vietose (žr. priedas Nr.1)

 

III. Taisyklių pakeitimai ir papildymai

 

  1. RS 280 klasės jachtų taisyklių pakeitimai vykdomi atsižvelgiant į RS 280 klasės jachtų kapitonų ar jų atstovų pageidavimus.
  2. Prieštaravimai ir pasiūlymai sprendžiami jachtų kapitonų ar atstovų susitarimu, o iškilę ginčai – balsavimu.
  3. Balsavimas.

-    Balsuojant rezultatą lemia  balsų dauguma.

-          Kiekviena jachta turi vieną balso teisę.

-          Papildomą vieno balso teisė suteikiama gamintojui, balsuojant už techninių sprendimų pakeitimus. Balsams pasiskirsčius vienodai - gamintojo balsas yra lemiamas.

-          Kvorumas - 75%.

 

IV. Organizacija

 

  1. Gamintojo atsakomybė.

 

1.1 . Dugno ir denio formų, vidaus konstrukcijos, falškylio, vairo, vantputensų, bušprito ir stiebo  matavimus vykdo ir už šių parametrų teisingumą atsako gamintojas.

1.2 . Už papildomo balasto montavimą ar demontavimą atsakingas jachtos savininkas (žr. priedas Nr.2).

 

  1. Matuotojai ir matavimo sąlygos

 

2.1 . Jachtos matavimus vykdo matavimo grupė , kurią sudaro sertifikuotas matuotojas, gamintojas ir matuojamos jachtos atstovas. Atliekant jachtos svorio matavimus papildomai privalo dalyvauti mažiausiai dviejų skirtingų jachtų stebėtojai.

2.2 . Jachtos savininkas privalo paruošti jachtą ir sudaryti tinkamas sąlygas inventoriaus matavimams (žr. priedas Nr.2).

2.3 . Matavimo liudijimas                                                                       

      Matavimo liudijimas išduodamas jachtai, atitinkančiai klasės reikalavimams. Jachta, pakeitusi matuojamus  parametrus, privalo būti permatuota.

 

  1. Dalyvavimas varžybose

 

3.1 . RS 280 klasės jachtų varžybų rezultatai skaičiuojami jachtai, nepriklausomai nuo varžybų eigoje pasikeitusio jachtos  savininko, kapitono ar įgulos.

3.2 . Varžybos pravedamos vadovaujantis ISAF ir RS 280 klasės varžybų ir matavimo taisyklėmis. Atsiradus prieštaravimams pirmumas atiduodamas RS 280 klasės monotipo taisyklėms.

3.3 . Varžybos pravedamos vadovaujantis varžybų nuostatais.

3.4 . Jachta privalo turėti galiojantį laivo bilietą.

3.5 . Jachta privalo turėti galiojantį RS 280 matavimo liudijimą.

3.6 . Jachta turi turėti galiojantį techninės apžiūros taloną.

 

 

Skyrius B  Techninė dalis

 

I.        Apribojimai

 

1.      Draudžiamos bet kokio tipo hidraulinės ir pneumatinės sistemos.

2.      Draudžiama keisti stakselio halsinio kampo tvirtinimo vietą.

3.      Dugno, falškylio ir vairo plunksnos vietos ar profilių pakeitimai, kurie keičia jachtos hidrodinamines savybes yra draudžiami.

4.      Draudžiama keisti jachtos denio formą.

5.      Draudžiamas bet kokio tipo judantis balastas.

 

II.      Matavimai

 

      Matavimai vykdomi remiantis ISAF  ir RS 280 jachtų klasės matavimo taisyklėmis. Esant reikalui, kiekviena jachta turi sudaryti visas sąlygas jos patikrinimui 1(vienos) valandos laikotarpyje po paskutinės jachtos finišo. Jachtos, pažeidusios šias taisykles, nuobaudą, sprendžia jachtų kapitonų ar jų atstovų susirinkimas.

 

1.      Stiebas.

 

1.1 . Leidžiamas tik „SparCraft“ firmos I 180 ir F 135 profilių, aliuminio lydinio stiebai. Stiebas turi atitikti jachtos gamintojo matavimus.

1.2 . Vantų, štago, zalingų kampas ir jų tvirtinimo vietos turi atitikti jachtos gamintojo matavimus.

1.3 . Vantų ir štago įtempimas gali būti keičiamas tik talrepų pagalba.

 

2        Groto gikas.

 

2.1 . Leidžiamas bet kokio tipo gikas atitinkantis jachtos gamintojo matavimus.

 

3        Spinakerio gikas.

 

3.1 . Leidžiamas tik vienas (maks. 3550mm) bet kokio tipo gikas.

 

4        Bušpritas.

 

  4.1. Leidžiamas aliuminio arba nerūdijančio plieno lydinio bušpritas, atitinkantis jachtos gamintojo matavimus.

 

5        Stakselio bėgeliai.

 

5.1 . Leidžiamas tik vienas tiesus bėgelis kiekviename borte, kurio darbinis ilgis min. 850mm max. 1350 mm.

5.2 Leidžiamas tik vienas šliaužiklis ant stakselio bėgelio.

5.3 . Stakselio bėgelis gali būti tvirtinamas tik ant denio plokštumos ir negali būti pakeltas nuo jos daugiau kaip 20mm.

 

6        Groto bėgelis.

 

6.1 . Galimas tik vienas groto šotų bėgelis.

6.2 . Bėgelis gali būti tvirtinamas tik ant kokpito dugno plokštumos. Tvirtinimo vieta nuo priekinės kokpito sienelės 1250mm +/- 150mm.

6.3 . Bėgelis gali būti pakeltas nuo kokpito plokštumos ne daugiau kaip 80mm.

 

 

7        Sukomplektuotas laivas.

 

7.1    Svoris.

          Minimalus jachtos svoris turi būti 1800kg. Jachtos komplektacijos ir svėrimo sąlygos nurodytos (žr.   priedas Nr.2).

7.2 . Svorio koregavimas.

        Jeigu jachta sveria mažiau negu 1800kg, tai į ją dedamas svorio balastas, už kurio vietą ir įdėjimą atsakingas jachtos savininkas.

 

8        Reklama.

 

8.1 . Reklamos vietą, dydį ir prioritetą nustato taurės organizatoriai

     (žr. priedas Nr.1).

 

9        Burės.

 

Burės matuojamos pagal ISAF burių matavimo taisykles.

RS 280 jachtų klasės taurės etapo metu laive leidžiama turėti:

-          1 grotas;

-          1 stakselis;

-          1 štorminis stakselis ( burės plotas maks. 6m2 );

-          1 spinakeris;

-          1 asimetrinis spinakeris.

Burių matavimai turi atitikti RS 280 jachtų klasės taisykles (žr. priedas Nr.3).

 

10   Įgula.

 

10.1   . Bendras įgulos svoris yra neribojamas.

10.2   . Įgulos narių skaičius: minimalus - 2 žmonės, maksimalus - 5 žmonės.

10.3   . „Kuršių marių“ regatos metu įgulos narių skaičius 4 – 5 žmonės. Visus kitus atvejus sprendžia jachtų kapitonų.

 

 

      Priedai:

 

1.      Reklama, klasės ženklai ant bortų ir burių

2.      Svėrimo sąlygos, balastas

3.      Burių išmatavimai